Najlepsze Świąteczne Filmy, Świąteczne Bajki, Akcja Celebruj Chwile (plus wyniki rozdania)



Witajcie :)

To mój ostatni post w tym roku. :) Wracam w styczniu, prawdopodobnie drugiej połowie. Życzę wszystkim wesołych, radosnych, zaczarowanych świąt, w gronie samych życzliwych osób. Ogromu ciepła i spokoju ducha oraz wiele serdeczności. W Nowy Rok natomiast mnóstwa uśmiechu i dobrej zabawy. Trzymajcie się przyjaciele, przesyłam uściski. ;*

Jeśli macie ochotę wiedzieć co tam u mnie, będę obecna na Instagramie. :) Jako ostatni post w roku 2015 przygotowałam dla was listę najlepszych według mnie świątecznych filmów oraz bajek. Na końcu znajdziecie również wyniki Świątecznego Rozdania, zapraszam. :)




NAJLEPSZE ŚWIĄTECZNE FILMY



1. Grinch: Świąt Nie Będzie, Familijny, Fantasy, Komedia (2000) klik

Grinch: Świąt nie będzie: Głównym atutem tego filmu są świetnie przygotowane kostiumy, które zachwycają kolorystyką jak i stylem. Motyw mięknącego serca złego bohatera, za sprawą uroczej dziewczynki potrafi być rozczulający. Fajny film dla całej rodziny łącznie z tymi najmłodszymi. :)




2. To Właśnie Miłość, Komedia Romantyczna (2003) klik
To właśnie miłość: Czyli produkcja, z której w moim odczuciu totalnie zerżnięto tworząc nasze rodzime "Listy do M". Oczywiście oryginał bije je na głowę, po pierwsze świeżością kompozycji filmowej, po drugie zdecydowanie grą aktorską, a po trzecie jest dużo zabawniej i dużo romantycznie, czyli po prostu o niebo lepiej. Koniec kropka. O ile komedie romantycznej w ogóle mnie nie rajcują, tak do tego filmu mogę wracać w kółko. :) I jeszcze ta gwiazdorska obsada. 




3. Dziewczynka z Zapałkami, Familijny, Fantasy, Dramat (2013) klik

Dziewczynka z zapałkami: Założę się, że większość z was nawet nie słyszała o tym obrazie, a dużo tracicie, zwłaszcza jeśli jesteście fanami baśniowych klimatów. Film jest produkcji niemieckiej pewnie to dlatego, ale uwierzcie mi, że gdyby nie język nikt by na to nie wpadł. Piękna scenografia, ogromnie wzruszając historia, osobiście straciłam kilka łez. Film który zmusza do przemyślenia i myślę, że warto pokazać już doroślejszym dzieciakom, może coś z niego wyniosą. 




4. Święta Last Minute, Komedia (20014) klik

Święta Last Minute: Bardzo luźna, lekka komedia o zwariowanej rodzinie, która ma dosyć świątecznej gorączki i postanawia wyjechać na Karaiby. Niestety sąsiedzi i cała okolica uważa, że to niedopuszczalne i robią wszystko aby ich powstrzymać. Dzieją się oczywiście kabarety, a film obfituje w ciepły, rodzinny humor. Fajny obraz dla całej rodziny, wolny od podtekstów dla dorosłych i wulgaryzmów. 




5. Dziennik Bridget Jones, Komedia Romantyczna (2001) klik

Dziennik Bridget Jones: Najmniej świąteczny film z całego zestawienia, aczkolwiek postanowiłam go tu umieścić z kilku powodów. Po pierwsze historia zaczyna się na bożonarodzeniowym przyjęciu. Po drugie Bridget to absolutnie jedna z moich ukochanych filmowych i książkowych postaci ever. Totalnie mogę się z nią utożsamiać, jest jednym z najbardziej ludzkich, prawdziwych, a fikcyjnych bohaterów. Po trzecie jak wspomniałam unikam komedii romantycznych, a mimo to totalnie kocham ten film. :) Warto poprawić sobie nim humor. :)




6. Witaj Święty Mikołaju, Komedia (1989) klik

Witaj Święty Mikołaju: Uwielbiam Chevy Chase'a i filmy, w których gra. Nie ważne jak mało są ambitne, to ich absurdalny humor jest czymś co mnie totalnie rozbraja. Żarty są tak niemożliwe, że aż śmieszne, co pewnie nie do każdego trafia, ale ja wolę to niż humor typu Kac Vegas, poważnie. :) Myślę, że Witaj Święty Mikołaju to chyba mój ulubiony świąteczny film. Opowiada po prostu o rodzinnych zmaganiach z gorączką świąt. Cudowny. :) (uwielbiam scenę ze światełkami). 



Oczywiście powinnam tu gdzieś jeszcze wsadzić nieśmiertelnego Kevina, ale każdy zna Kevina więc zapraszam po prostu na przegląd bajek. :)




NAJLEPSZE ŚWIĄTECZNE BAJKI




7. Barbie w Dziadku do Orzechów, Animacja, Musical (2001) klik

Barbie w dziadku do orzechów: Oglądałam wszystkie Barbie, nie pytajcie dlaczego, a jest ich razem chyba kilkanaście jak nie więcej. :) Jedną z najlepszych części i swoją drogą jedną z najwcześniejszych jest właśnie Barbie w dziadku do orzechów. Jest sweetaśnie, różowo i wiecie dziewczęco, dlatego polecam głownie waszym córkom tudzież siostrom i żeńskiej części społeczeństwa. :)





8. Artur Ratuje Gwiazdkę, Animacja, Komedia (2011) klik

Artur ratuje gwiazdkę: Bardzo kolorowa produkcja doskonale odzwierciedlająca gorączkę świątecznych przygotowań. Animacja pełna jest humoru również tego bardziej dorosłego, ukrytych podtekstów i uszczypliwości. :) Jeżeli ktoś lubi animacje bez względu na to w jakim jest wieku powinien być zadowolony. 





9. Piękna i Bestia: Zaczarowane Święta, Animacja, Musical (1997) klik

Piękna i Bestia: Zaczarowane święta: Wszyscy pamiętają pierwszą część tej cudownej opowieści z mądrym morałem, ale czy kojarzycie dalsze losy nietuzinkowej pary? Kolejna część Pięknej i Bestii zrealizowana została w świątecznej aurze. Spodziewajcie się starego, dobrego Disney'owskiego klimatu. :)




10. Ekspres Polarny, Animacja, Przygodowy (2004) klik

Ekspres Polarny: Moim zdaniem to propozycja dla bardzo młodych widzów, ponieważ akcja nie jest zbyt dynamiczna i szczerze mówiąc zastanawiałam się czy umieścić te bajkę na liście "najlepszych". Jednak niejako jej oryginalność i magiczny klimat przekonały mnie, że jednak najmłodsi byliby zadowoleni. Aczkolwiek najpierw polecam sięgnąć wam po pozostałe moje propozycje. :)




11. Kraina Lodu, Animacja, Musical, Przygodowy (2013) klik

Kraina Lodu: Klimat bardziej zimowy niż świąteczny, ale uwierzcie mi, że magia tej bajki nadrabia wszystko. Absolutnie fantastyczna muzyka, przepiękna sceneria, czarodziejskie efekty. Bardzo dobrze wykorzystano tu osiągnięcia techniki i bajka jest po prostu piękna, jestem pewna, że dorośli fani animacji również będą zachwyceni. Duży plus za charakterne postacie i przezabawnego bałwanka Olafa oraz dzielnego Swena. :) 





12. Opowieść Wigilijna, Animacja (2009) klik

Opowieść Wigilijna: Moim zdaniem to właśnie animowana ekranizacja Opowieści Wigilijnej jest tą najciekawszą w odbiorze. Historia z ogromnie ważnym przesłaniem i morałem dlatego warto obejrzeć ją z dzieciakami, zresztą to chyba lektura szkolna więc zawsze to dobry wstęp. :) Animacja naprawdę szczegółowa i na bardzo dobrym poziomie. Życzyłabym sobie aby więcej bajek było tak pięknie wykonanych. :)




Post bierze udział w Akcji Celebruj Chwile :)
I ty ciągle możesz wziąć udział. Szczegóły tutaj, klik



Jeśli zainteresowały Cię wyżej wymienione filmy może znajdziesz też coś dla siebie w innych moich postach filmowych:  

1.Ulubione Pary Filmowe.
2. Filmy z Zaskakującym Zakończeniem. 
3. Dobre Filmy Familijne. 
4. Seriale Mojego Dzieciństwa. 
 5. Mroczne Filmy na Halloween  







Nadeszła również pora na ogłoszenie wyników Świątecznego Rozdania. :) Dziękuję wszystkim za udział i wspólną zabawę. Przykro mi, że tylko jedna osoba mogła wygrać, ale tak to już bywa. Jeszcze będą inne szanse. A tymczasem :



Fanfary proszę....

ŚWIĄTECZNE ROZDANIE WYGRYWA:






Inga serdecznie Ci gratuluję. Mam nadzieję, że będzie to dla Ciebie naprawdę miły świąteczny prezent :). Za chwilę napiszę do Ciebie wiadomość na maila, którego podałaś w zgłoszeniu. :) 




Mam nadzieję, że pomogłam komuś w wyborze świątecznego filmu lub animacji. Kochani jeszcze raz życzę wam Wesołych Świąt! Mam nadzieję, że niedługo znowu się zobaczymy.





Tulę




53 komentarze:

  1. Joko i Tobie wszystkiego dobrego na święta <3

    Grinch, Last Minute suuuuper ;D

    A gdzie 'Madagwiazka'? a Pada Shrek? Hahhaha ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo tak wymyśliłam, że tylko te dłuugie pełnowymiarowe bajki dam, bo te pada Shreki itp chyba pół godziny mają nie? :)
      Buziaki Kochana :*

      Usuń
    2. Znam tylko dwie początkowe propozycje filmów i bardzo jw lubię. Bajek wcale nie znam (oprócz Pada Shrek, który bardzo lubię). Nadrobię zaległości! PS Gratulacje dla Igi.

      Usuń
    3. Znam tylko dwie początkowe propozycje filmów i bardzo jw lubię. Bajek wcale nie znam (oprócz Pada Shrek, który bardzo lubię). Nadrobię zaległości! PS Gratulacje dla Igi.

      Usuń
  2. Niektóre znam, ale nie wszystkie ;) Jest też kilka komedii romantycznych związanych ze świętami które oglądałam w poprzednim roku ale nie mogę sobie przypomnieć tytułów teraz :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no jest tego mnóstwo, np Holiday, 12 choinek, Zakochane Święta, Listy do M, Cztery Gwiazdki, Merry Me, Świateczna Randka, Christmas Wedding i jeszcze dużooo oglądałam, ale ja wybrałam filmy NAJLEPSZE według mnie i tak jakby dla tych miejsca zabrakło. :)

      Usuń
  3. Bajki lubię wszystkie, ale jeżeli chodzi o świąteczne filmy, to oglądałam niemalże wszystkie i żaden mi się nie spodobał za bardzo ;p Nie ma Kevina, to co to za lista świątecznych filmów? hahahahaha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie lista świątecznych, ale najlepszych świątecznych. :)
      A przeczytała wszystko? jest wzmianka o Kevinie :D że wszyscy znają Kevina, to po co go wymieniać :D

      Usuń
    2. Chodziło mi o te filmy, które wymieniłaś, że nie spodobały mi się. Najgorszy z nich był dla mnie Święta Last Minute - nie znoszę tego aktora :p A najbardziej z nich za to spodobał mi się ten z Dziewczynką z zapałkami. O Kevinie widziałam wzmiankę, co nie zmienia faktu, że bez niego to nie lista, sama wzmianka na Kevina to za mało - zasłużył dzieciak na więcej hahahahahahahahaha w końcu obmyślał takie misterne plany :D

      Usuń
  4. Zestawienie filmów i bajek jak najbardziej na czasie ;-) Moimi aktualnymi faworytami są "To właśnie miłość" i "Kraina Lodu" - choć to drugie mało świąteczne, to jednak klimatycznie zimowo i śnieżne w bajeczce jest ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądając "To właśnie miłość" usłyszałam po raz pierwszy kolędę Mariah Carey i niesamowicie mi się spodobała.
    "Dziennik Bridget Jones" na pewno obejrzę po raz kolejny. ;] Uwielbiam (w sumie to kto nie?) główną bohaterkę.
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bajek nie znam, ale filmy owszem i bardzo lubię :) Tylko brakuje mi obowiązkowego w święta Kevina :D
    Gratuluję zwyciężczyni i życzę Wesołych Świąt ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja jeszcze życzeń nie składam , przyjdzie na to czas. ale ale po pierwsze dziękuję jestem przeszczęśliwa ! Po drugie zaczynam się martwić że znam tak mało bajek ,a po trzecie kocham krainę lodu

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie Kevin jest pozycją obowiązkową.

    Skoro Cię nie będzie to życzę Wesołych Świat (nie obżeraj się przesadnie) i wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wesołych :) I gratulacje dla Ingi. "To właśnie miłość" bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wesołych świąt! :)
    A co do filmów i bajek to większość widziałam i również lubię ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wesołych świąt :) muszę obejrzeć dziewczynkę z zapałkami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Barbie w dziadku do orzechów ;) moje wspomnienie z dzieciństwa w sumie nie takiego małego ale kocham tą bajkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kraina lodu to moja najukochańsza bajka! :) Uwielbiam - Olaf wymiata :D
    Znam też dziennik... - tutaj o ile wiesz ze lubię ten gatunek to ta pozycja do mnie kompletnie nie przemawia jakoś :D Taka średnia jakaś :) Last minute też chyba widziałam ale nie zapadło w pamięć mi :)
    ZACZAROWANYCH świąt Joczko :**

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam "To właśnie miłość" i chociaż podobnie jak u Ciebie, komedie romantyczne to nie do końca moje klimaty, to ten film widziałam już chyba kilkanaście razy :D

    Wesołych Świąt i wracaj szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam świąteczne filmy i nigdy mi sie nie nudzą. Razem z mężem Kevina możemy oglądac co rok :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wesołych Świąt :)
    większość tych filmów lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  17. gratuluję! dziękuję za zabawę.
    Dziewczynkę z zapałkami musze obejrzeć koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wesołych Świąt :)
    Olaf z krainy lodu wymiata

    OdpowiedzUsuń
  19. Wstyd się przyznać, ale sporej części z nich nie widziałam :D

    Wesołych Świąt :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Ojjjj Opowieść Wigilijna to świetna animacja! Uwielbiam, świetnie zrobiona, w dodatku postacie są wykreowane wizualnie do osób podkładających im głos (w orginalnej wersji językowej)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wesołych świąt Kochana i pomyślności w Nowym Roku! :) Ja niewiele oglądam na święta, przy licznej rozgadanej rodzinie i tak nie słychać co leci w tv :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Wesołych Świąt :). Nie wiem czy w tym roku będę miała okazję coś obejrzeć :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię oglądać świąteczne bajki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kochana, zapomniałaś o klasyku nad klasykami, Kevinem :-) bez niego nie ma świąt :-) a Krainę Lodu ostatnio oglądamy często bo lubi ja moja córcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Krainę lodu oglądałam :) Wesołych świąt :)

    Kochana mogłabyś poklikać w linki u mnie w najnowszym poście ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/12/nowosci-czyli-moje-zamowienia-z-shein.html
    Z góry baaaardzo dziękuję ;*

    OdpowiedzUsuń
  26. Teraz przez Ciebie będę siedzieć i oglądać te wszystkie bajki i oczywiście BRIDGET JONES <3

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam Grincha, tak samo jak Święta Last Minute albo Witaj Święty Mikołaju. Z bajek kiedyś milion razy obejrzałam Barbie w dziadku do orzechów dzięki mojej 7 lat młodszej siostrze. I chyba te klasyki nigdy mi się nie znudzą. Wesołych Świąt kochana :*:*

    OdpowiedzUsuń
  28. Kochana Tobie również wesołych świąt :)
    O Dziewczynce z zapałkami reczywiście nie słyszałam, trzeba będzie pogrzebać w internetach :>

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeżeli chodzi o Bridget to w zupełności się z Tobą zgadzam i w nie jedne święta ją oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam świąteczne filmy, ale bardzo mało ich widziałam :(

    OdpowiedzUsuń
  31. Święta last minute uwielbiam i opowieść wigilijną! :)
    Grincha zawsze oglądałam jak byłam dzieckiem, ale pamiętam, że mama go nie lubiła i zawsze przełączała :/
    Z takich filmów, które lubię oglądać w święta jest jeszcze Charlie i fabryka czekolady :) chyba nigdy mi się nie znudzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Kraine lodu uwielbiam, a dziewczynki z zapalkami nie ogladalam, a bardzo lubie te bajke :)

    OdpowiedzUsuń
  33. 1,5 i 6 uwielbiam, zabraklo tylko Kevina :)
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam To właśnie miłość, od tygodnia w kółko oglądam :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Radosnych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia kochana! :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Wesołych Świąt Joko i Szczęśliwego Nowego Roku Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Dziewczynkę z zapałkami obejrzę i to jeszcze dzisiaj ^^ a Barbie Dziadek do Orzechów to też moja ulubiona część Barbie ♥ Też oglądam - wszystkie jak leci xD

    OdpowiedzUsuń
  38. Ojj dawno nie oglądałam świątecznych bajek, a z chęcią bym sobie je przypomniała :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Zacznę od tyłu. :D
    Ta, "Opowieść wigilijna" to lektura szkolna - miałam ją chyba w zeszłym roku dopiero, ale sama sięgnęłam po nią duużo wcześniej. :) Jej motyw jest wykorzystywany w wieeeelu produkcjach i bardzo go lubię. :)
    Wiesz, że ma powstać kolejna ekranizacja "Pięknej i bestii"?! Z taką geeenialną obsadą, ze szook. Najlepsze jest to, że w rolę Zegara wcieli się Ian McKellen - Gandalf! :D
    Zaciekawiłaś mnie "dziewczynką z zapałkami", bo mam ochotę na jakiś niemiecki film - mało u nas takich. ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Gratuluję zwyciężczyni!
    A co do filmu to nie przepadam za tego typu nastrojonym świąteczne kinem familijnym.

    OdpowiedzUsuń
  41. Oglądałam ten film "To właśnie miłość" i bardzo mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  42. W okresie świąt chyba nawet żadnego filmu nie widziałam, ale ogólnie najbardziej lubię ,,To właśnie miłość" i ,,Holiday" :)

    OdpowiedzUsuń