Własnoręczne Prezenty na Dzień Matki czyli proste DIY

Hej Dziewczyny!

Do Dnia Matki zostało tyle czasu, że spokojnie możemy jeszcze obmyślić swój podarunek, choć podejrzewam, że każda mama co by nie dostała będzie się cieszyła, że w ogóle dziecko pamiętało. Właściwie możemy po prostu iść do sklepu i wybrać coś specjalnie dla niej i to też będzie fajne, ale gdyby ktoś chciał zrobić coś rzeczywiście od siebie to... Mam dla was parę propozycji, które nie wymagają ani dużych nakładów finansowych ani super ekstra hiper umiejętności manualnych :)



 1. Własnoręcznie Zrobiony Kosmetyk.



Własnoręczny Peeling do Ust: A teraz przyznać się kto po pierwszym spojrzeniu myślał, że pokazuje wam morski piasek? :D Nie, moje drogie. To jest peeling, który własnoręcznie wykonałam a do złudzenia przypomina właśnie morskie klimaty. Oprócz wykonania kosmetyku wybrałam się do sklepu na poszukiawnia odpowiedniego pojemnika. Mój wzrok przykuł akurat taki, który pasował mi idealnie do konsystencji.. Kosztował parę złotówek w Pepco :)

Mój peeling składa się tylko z : cukru, kawy rozpuszczalnej, oleju arganowego oraz oliwy z oliwek :) Wy możecie wybrać zupełnie inne oleje, lub jeśli macie tylko pomysł zupełnie inne składniki. Dużo przyjemności sprawi wam też poszukiwanie specjalnego pojemnika, może będzie prosty i elegancki, a może uroczy i w kształcie serca?
Powiem wam, że sama robię sobie taki sam peeling i usta po nim nie dość, że są pozbawione skórek to jeszcze są mięciutkie od olejów :)



2.Zrób mamie coś pysznego! Ulubioną potrawę/ ciasto/ koktajl/ deser.

 Coś pysznego: Pamiętam jak byłam mała i mama zaskakiwała mnie różnymi kulinarnymi pysznościami. Jej repertuar był tak bogaty, że mój w dziesięciu następnych życiach taki nie będzie. Jednak nasze mamy przecież też mają swoje ulubione smaki prawda? A gdyby ją tak zaskoczyć, wyręczyć ją i przynieść już gotowe pyszności na jej stół? A może wymyślić dla niej zupełnie coś nowego? :) Mam dla was np. pomysł na galaretkowy banalny w wykonaniu deser. Napisałam o nim całą notkę swego czasu o TU klik.




 3. Zrób dla mamy bransoletkę.



Własnoręcznie wykonana biżuteria: Takie bransoletki jak widzicie wykonuje sama, są tylko przykładowe. Ta pierwsza jest zrobiona dla mnie, jestem zodiakalnym skorpionem i bardzo lubię ją nosić ;)
Te dwie na ostatnim zdjęciu są właśnie dla mojej mamy :) Możecie zamówić sobie materiały i wykonać coś same specjalnie dla waszej rodzicielki.




4. Kule do Kąpieli.

Własnoręcznie wykonane musujące kule do kąpieli: A gdyby tak specjalnie dla mamy zrobić musujące kule do kąpieli i zapakować je pięknie według własnej wyobraźni? Cały przepis i proces robienia opisywałam w tym poście : KLIK  Możliwości łączenia składników jest naprawdę wiele :)



5. Zerwij mamie kwiaty

Zerwij dla mamy kwiaty: Wisienką na torcie, idealnym dopełnieniem prezentu mogą być zerwane przez was kwiaty. Proponuję bzy, oprócz tego, że są przepiękne to jak pachną! Możecie przewiązać je sami kokardą i dołączyć uroczy bilecik z dedykacją. 
Właściwie nie wiem czy zrywanie bzu jest legalne? Jak nie jest to zapomnijcie o tym punkcie haha :D 

...


Mam starsze rodzeństwo brata i siostrę. Zawsze się śmiałam, że moja siostra jest pierworodna a ja ja jestem ta marnotrawna, ale to nie znaczy że nie umiem się wykazać. W tym roku zaskoczę swoją mamę peelingiem wykonanym specjalnie dla niej i jak ją znam to moja akurat się wzruszy :)  Bransoletki zachowam sobie na jej urodziny, które ma już wkrótce.




A jak będzie z wami w tym roku i co myślicie o moich pomysłach?
Nie macie czasu albo weny i kupicie coś w sklepie? Czy może jednak pobawicie się w tworzenie? :)



Pozdrawiam!

55 komentarzy:

  1. ja generalnie mam dwie lewe ręce do takich rzeczy, ale takie bransoletki umiem zrobić:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nie mam pomysłu, ale zakochałam się w tej błękitnej bransoletce, jest śliczna! Być może skorzystam z któregoś z Twoich pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie dla mamy coś bym zrobiła, czemu nie, ale mamę mam tak wybredną, że jeju...:P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten peeling cudownie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne pomysły, szczególnie ten peeling :) Ja dam mamie herbatki, które wygrałam w rozdaniu, haha. xD Moja uwielbia herbatki, więc chyba akurat się ucieszy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha właśnie tak na początku myślałam,że to jakiś piasek a nie peeling do ust-ale ten pomysł to strzał w dziesiątke jak dla mnie :) Dzięki za pomysł :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko, jak mama ma się ucieszyć to bierz pomysł :D

      Usuń
  7. Własnoręcznie robiony kosmetyk !! To brzmi świetnie !

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie prezenty to dopiero muszą cieszyć.. piękne, wyszukane, niebanalne...prosto od serca!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. ja kupię kwiaty - frezje, bo moja mama je uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam coś sama od siebie robić! :) Wiadomo wtedy, że przykłada się człowiek bardziej do tego i przelewa w ten prezent swoje uczucia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne pomysły:-) warto pomyśleć za zawarte o prezencie:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne bransoletki:) Ja z Moją Mamą nie widuję się zbyt często i niestety ominie mnie również świętowanie z nią Dnia Matki, także nie planuję żadnych prezentów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :(
      Ja z moją też niezbyt często, ale akurat będziemy razem na weselu 24 maja więc okazja na prezent będzie :)

      Usuń
  13. Ja nie mam pieniędzy, więc zajumam sąsiadom w nocy bzy :D i zrobię laurkę. I upiekę babkę- ucieszy się! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomysły genialne!
    A błękitna bransoletka skradła moje serce ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten peeling to świetny pomysł! :) Ja w tym roku kupuję ramkę z dwóch części - w jednej będzie zdjęcie nasze wspólne, a w drugiej części życzenia. Zamówiłam na Allegro i mam nadzieję, że się wyrobią z czasem :) W tym roku chyba też zerwę jakieś kwiatki albo pojadę kupić i w pracy jej zrobię niespodziankę :) Oczywiście ja nie mogę zrobić takiego wpisu jak Ty, bo moja mama dzielnie przegląda każdy post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oż Ty farciaro, też bym pewnie kazała mojej czytać, ale nie korzysta z internetu, hmm nie korzysta nawet z komputera :D

      Usuń
  16. Uwielbiam takie w domu robione własne kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja ma jutro imieniny, kupiłam dziś blender i będę dawać koktajle :D A na dzień matki to jej chyba termofor kupię, bo marznie w nogi :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki Ci za ten post, już dawno myślałam, żeby zrobić mamie jakiś kosmetyk, a przyszło co do czego i zapomniałam ;) Teraz już pamiętam i będę działać!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja chcę mamę zabrać w jedno fajne miejsce i do tego chciałam jej jeszcze dokupić jakiś drobiazg na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  20. świetne pomysły! u mnie ostatni by przeszedł ;P

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe pomysły :D i do wykorzystania nie tylko na dzień mamy :) Peeling jest przecudny :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten pierwszy peeling do ust wygląda rewelacyjnie!
    Sama chciałabym dostać taki prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne propozycje :D Ja daję swojej mamie 'obrazek' w antyramie, piekę babeczki, do tego prezent kosmetykowy + bukiet bzu- a co! :D

    OdpowiedzUsuń
  24. podobny peeling robię i ja, ale zamiast kawy dodaję miodu :)
    a Mam prezent już wybrała - jedziemy po nowe sadzonki do ogródka ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja w tym roku poprzestane niestety tylko na kwiatach..

    Podobaja mi sie te Twoje kule do kapieli, a peeling do ust musze sprobowac sobie zrobic...

    OdpowiedzUsuń
  26. już kiedyś dałam mamie kawowy peeling :D do kuchni lepiej wchodzić nie będę bo rozpierducha :D bransoletka? mama ma już tyle sreber na rąkach, że miejsca brak :D

    OdpowiedzUsuń
  27. uwielbiam domowe peelingi, bransoletki są urocze.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja właśnie gdzieś ciągle w głowie mam ten przepis na kule do kąpieli, ale ciągle mi brak czasu na ich zrobienie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Joko jak zwykle poddała kilka fajowych pomysłów:)))))

    OdpowiedzUsuń
  30. super pomysł ! też kiedyś robiłam biżuterię :) bransoletki wyglądają ślicznie Kochana !

    OdpowiedzUsuń
  31. Fajne pomysły, też lubię robić biżuterię:)
    Moja mama nie lubi takich hand made rzeczy więc pewnie jej coś kupię:)

    OdpowiedzUsuń
  32. śliczne bransoletki! fajny pomysł z tym własnoręcznie zrobionym kosmetykiem;))

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja w tym roku mojej mamie tez sama robię prezent, bo niestety ale urodziny mojej babci, siostry i dzien mamy są w przeciągu tygodnia i bym zbankrutowala gdybym każdej cos kupiła : ) ja swojej robię serum do twarzy i ramkę : )

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetne pomysły :) Biżuterię już kilka razy dla Mamy robiłam, więc tym razem chyba postawię na wypieki i ręcznie zrywane kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Super pomysły, ja jeszcze nie wiem co dam mamie :)

    OdpowiedzUsuń
  36. taki peeling do ust ostatnio zrobiłam sobie sama ale nie jestem zadowolona z mojego pierwszego takiego dzieła :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Taki peeling do bardzo fajna sprawa :D. Może sama mamie zrobię. Ja zrobiłam raz peeling cukrowy ze startą skórką pomarańczy i pachniał obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Też jestem zdania, że prezenty, w które włoży się coś poza pieniędzmi są najmilsze bliskim :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jokuś Ty robisz takie cudne bransoletki?????Czemu ja o tym nic a nic nie wiedziałam!?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no bo się nie chwaliłam chyba jeszcze :D Coś tam robię, ale jakiegoś super biznesu z tego nie mam, czasem coś tam sprzedam :) Ale fakt, że też zbytnio promocją moich bransoletkowych wypocin się nie zajmuję :)

      Usuń
  40. Ten pomysł na peeling jest super:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ooo, spodobał mi się pomysł z peelingiem do ust oraz z kulami do kąpieli! I do tego jakieś kwiatuszki. I może upiekę jakieś babeczki? Dziękuję za inspiracje! :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Joko dzisiejsze komentarze u mnie to chyba znak żebym nie wymyślała tytułów :D Bo ludzie nie używali nigdy budyniów xd

    OdpowiedzUsuń
  43. Moja mam niestety nie wykazuje specjalnego zainteresowania peelingami czy kulami do kąpieli, ale bransoletki są jak najbardziej trafnym pomysłem :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja się pewnie pobawię trochę. :) Dzięki za pomysł o kulach do kąpieli - wykorzystam :)
    Śliczne bransoletki Kochana! :*

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja w sumie myślałam, że to jakiś peeling, ale nie wiedziałam, że do ust :D Fajnie to wykonałaś :)
    Ja niestety nie mam możliwości wręczenia mamie prezentu albo ugotowania czegoś więc co rok zamawiam coś przez internet. W tym roku dostanie wymarzone urządzenie do gotowania ryżu i niech gotuje dla całej rodziny :D

    OdpowiedzUsuń
  46. mam pytanie. W jakich proprcjach złączyc składniki na peeling?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Peelingu najlepiej nie robić za dużo, żeby się zbyt szybko nie zepsuł, w końcu niczym go nie konserwujemy:)
      Ja najpierw sypię cukier i kawę mniej więcej w proporcjach 4 łyżki cukru na jedną kawy. Olej zależy jaki chcesz najlepiej dodawać sobie na oko mieszając. Chodzi o to żeby konsystencja odpowiadała Tobie :)
      Olej będzie opadał na dno więc przy każdym użyciu radzę sobie ten peeling mieszać. :)

      Usuń