Jak polepszyć kondycję skóry?


Cześć

Która z nas nie chciałaby zachować młodego wyglądu na dłużej? Sama należę do tej licznej grupy. Nasza skóra starzeje się z upływem czasu, a po dwudziestym roku życia zaczyna powoli tracić swoją jędrność i elastyczność. Na szczęście mamy wpływ na tempo tego procesu! Dziś przygotowałam dla was, mam nadzieję, że ciekawy artykuł o sposobach polepszenia kondycji skóry, oraz o zabiegu pozwalającym cofnąć efekty starzenia się. Tak, to jest możliwe. :)


źródło:klik


Odpowiednia pielęgnacja

Szorstkość skóry to jeden z pierwszych objawów jej starzenia się, dlatego tak ważne jest nawodnienie skóry dzięki stosowaniu dobrze dobranych kosmetyków. Odpowiednia pielęgnacja pomaga odbudować niedostatek lipidów oraz naszą naturalną barierę ochronną i tym samym pozbyć się uczucia szorstkości.

Jeśli chcesz żeby Twoja twarz dłużej zachowała promienny wygląd, nie zapominaj o żadnym z codziennych, podstawowych kroków pielęgnacyjnych:

 - oczyszczanie skóry za pomocą przeznaczonych do tego produktów (mydła, żele, pianki),
- tonizowanie za pomocą toników bądź hydrolatów,
- stosowanie odpowiednich kremów na twarz, szyję, dekolt oraz pod oczy.

Pamiętaj, że codzienne kroki pielęgnacyjne, kilka razy w tygodniu należy wzbogacać peelingami, maseczkami czy chociażby masażem poprawiającym krążenie. Warto wybrać dla siebie odpowiednią metodę i do swojej pielęgnacji włączyć na przykład naturalne glinki czy oleje. Zawsze można również sięgnąć po spożywcze produkty i wykonać własnoręczne maseczki, fundując sobie SPA w zaciszu własnego domu



źródło:klik



Cudowne efekty peelingu medycznego

Jeżeli zależy nam na świetnej kondycji skóry, a nawet odmłodzeniu swojego wyglądu, warto zastanowić się nad profesjonalnymi zabiegami. Ostatnio wielką popularność zyskuje tak zwany: peeling medyczny, który daje niezwykle widoczne efekty. Muszę przyznać, że kiedy oglądam zdjęcia "przed i po" , jestem pod wielkim wrażeniem działania takich zabiegów. Przyznajcie same, że peeling medyczny potrafi zdziałać cuda. Więcej zdjęć jak wygląda skóra po odmłodzeniu peelingiem możecie zobaczyć tutaj.


Skóra po odmłodzeniu peelingiem.

 Na czym polega peeling medyczny?

Taki peeling skupia się na widocznych bliznach, bruzdach, zmarszczkach, trądziku, przebarwieniach. Czyli generalnie koncentruje się na wszystkich zmianach, które występują na skórze i pozbywa się ich lub niweluje tak, aby w ich miejsce znowu zagościła gładka skóra. Istnieją trzy rodzaje takich peelingów: powierzchniowy, średniogłęboki oraz głęboki. Ten ostatni potrafi dotrzeć nawet do skóry właściwej, dlatego metoda jest aż tak skuteczna. 

Jakie są wskazania do peelingu medycznego?

Peeling szczególnie polecany jest osobom chcącym zredukować lub całkowicie pozbyć się: drobnych zmarszczek, przebarwień, trądziku, blizn potrądzikowych, rozstępów, cellulitu, rozszerzonych porów, bruzd. 

Myślę, że warto zapoznać się z takim zabiegiem jeśli zależy nam na pozbyciu się którejś z powyższych zmian skórnych. :) 


źródło:klik


Zachowaj kontrolę


Środowisko, w którym żyjemy ma ogromny wpływ na kondycję naszej skóry. Promieniowanie UV, zanieczyszczenia, stres, dym papierosowy i wiele innych czynników ma wpływ na starzenie się. Jeśli więc zależy Ci na zdrowiu i młodym wyglądzie, staraj się zachować kontrolę. Mimo, że nie nad wszystkim jesteś w stanie zapanować, to są czynniki, które zależą tylko od Ciebie:

Wysypiaj się
Podczas snu Twoja skóra regeneruje się. Po kontakcie z czynnikami zewnętrznymi, takimi jak na przykład promieniowanie ultrafioletowe, skóra potrzebuje czasu i odpoczynku. 

Odpowiednia dieta oraz nawadnianie organizmu
Aby nawilżyć skórę nie wystarczy tylko odpowiednio dobrana pielęgnacja. Kosmetyki chronią przed utratą wody, jednak to właściwe nawodnienie od wewnątrz oraz zdrowa dieta są odpowiedzialne za regulację nawilżenia skóry.

Ogranicz używki
Dym papierosowy przyspiesza starzenie się skóry oraz zmienia jej koloryt. Alkohol natomiast zanieczyszcza ją. Niestety, ale aby zapewnić sobie młodszy wygląd należy wyżej wymienione: alkohol oraz papierosy znacznie ograniczyć.

Stosuj ochronę przeciwsłoneczną
Niewiele osób wie, ale tak zwana opalenizna jest naturalnym czynnikiem obronnym naszego ustroju przed promieniowaniem. Organizm broni się przed szkodliwym działaniem słońca, wytwarzając melaninę odpowiedzialną za brązową barwę skóry. Promieniowanie ma wpływ na starzenie się skóry ponieważ uszkadza tak ważny dla jej jędrności- kolagen. Najlepiej unikać słońca w ogóle... Jednak sama wiem, że jest to trudne :) (kochamy słońce!). W związku z tym, można pomóc swojej skórze stosując kremy z filtrem UV. 

źródło:klik

 
A wy? Wystarczająco dbacie o kondycję swojej skóry? Czy jednak mogłybyście robić dla niej więcej?

Znacie wymienione przeze mnie sposoby i zabiegi? :)


Pozdrawiam





46 komentarzy:

  1. Pierwszy raz widzę coś takiego jak peeling medyczny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też trafiłam na niego niedawno i zatrzymałam się dosłownie na tych zdjęciach :)

      Usuń
    2. właśnie ja też, ale naprawdę wydaje się być zachęcający, myślę, że mogłabym się kiedyś nawet na niego zdecydować ;)

      Usuń
  2. Ja piję tyle płynów dziennie, że chyba aż za wszystkich, ale nigdy się nie wysypiam, nie potrafię, chyba jakaś nerwica we mnie siedzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, ja też staram się pić jak najwięcej, zwłaszcza samej wody. A ze spaniem to i ja mam problemy. (pewnie dlatego oglądamy tyle filmów po nocach) :D

      Usuń
  3. Ja w zimie zbyt mało piję płynów :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze słyszę o peelingu medycznym :) Musze znów zacząć pić więcej wody choć w zimne i ponure dni jest to dla mnie za bardzo moczopędne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny wpis:) staram się dbać o moją skórę jak mogę a jest bardzo wymagająca niestety jedynie co mogłabym troche lepiej dbac od wewnątrz ale poprawie sie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, od wewnątrz wbrew pozorom chyba nawet trudniej dbać, bo wymaga to kontroli swojej diety, ale zawsze można się starać :)

      Usuń
  6. Piję dużo, a nawet bardzo wody, przestrzegam diety, od ponad roku stosuję pielęgnację według takiego planu, jaki przedstawiłaś i muszę przyznać, że stan mojej cery bardzo się poprawił. Nie jest jeszcze idealna, ale już bardzo niewiele jej do tego brakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam jeszcze, że pielęgnacja mojej skóry oparta jest tylko i wyłącznie na naturalnych kosmetykach i jestem więcej niż pewna, że to, jak wygląda moja skóra dzisiaj, to w dużej mierze ich zasługa :)

      Usuń
    2. Właśnie uzupełniłam też paragraf o odpowiedniej pielęgnacji, bo nie wiem czemu mi się tam wkradło zdanie o peelingu medycznym wcześniej zamiast np o olejach i glinkach :)
      Ja też u siebie widzę duże zmiany od kiedy świadomie dbam o swoją cerę. Widzę, że buźka nabrała więcej zdrowego blasku i praktycznie pozbyłam się wszelkich wyprysków czy zmian na skórze. Pozostaje jeszcze walki z rozszerzonymi porami, ale taki już urok cer tłustych.
      A kosmetyki naturalne zdecydowanie należy doceniać :)

      Usuń
    3. Ja mam akurat cerę mieszaną, ale problem rozszerzonych porów bardzo mnie dotyczy. Zauważyłam dużą poprawę w tym aspekcie wyglądu mojej cery. Nie mogę powiedzieć, że mam idealnie gładką skórę, ale pory są już zdecydowanie mniej rozszerzone, niż były. Zniknęły też zaskórniaki i wągry, coraz rzadziej pojawią się już pojedyncze, bolesne wypryski. Czasami się śmieję, że w wieku 30 lat w końcu pozbyłam się trądziku młodzieńczego :)

      Usuń
  7. Ja na szczęście nie mam używek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny artykuł. Nie wiedziałam, że opalenizna to taki system obronny. Muszę też wzbogacić swoją pielęgnację o glinki. Mogłabyś mi podpowiedzieć jaką glinkę najlepiej dla cery wrażliwej?
    A efekty tego peelingu medycznego rewelacyjne. Zagłębię się w temat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że mogę, polecam sprawdzić glinkę różową. Tylko pamiętaj, że w trakcie noszenia na buzi powinno się ją zwilżać wodą albo hydrolatem żeby nie zastygała. Jeśli zastygnie może powodować podrażnienia. Zwłaszcza u wrażliwców właśnie :)

      Usuń
    2. Bardzo łagodna i przyjemna jest też glinka biała :)

      Usuń
    3. O tak, glinka biała najłagodniejsza:)

      Usuń
    4. Dzięki dziewczyny. Spróbuję i białą i różową. O tej różowej teraz przeczytałam, że też dobrze działa na naczynka, to powinna być w sam raz :)

      Usuń
  9. Ciekawa jestem jak u mnie by sobie poradził, ja mam cerę w kierunku naczynkowej, nie ma przeciwwskazań?
    Generalnie ciekawa sprawa, pomyślę o tym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co jak czytałam o tym peelingu, to o przeciwwskazaniach co do naczynek sobie nie przypominam. Ale kompetencje żeby to oceniać ma tylko kosmetolog bądź lekarz (bo obydwoje w zależności od intensywności zabiegu mogą to robić) więc na pewno jakbyś trafiła do salonu to profesjonalista powinien ocenić czy nie masz przeciwwskazań :)

      Usuń
  10. Ja wielką uwagę przykładam do pięlęgnacji, choć lubię kosmetyki kolorowe równie mocno jak te do pielęgnacji to jednak znacznie częściej kupuję pielęgnacyjne:)
    Kochana,uwielbiam te Twoje wpisy ! Są świetne :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Ja mam podobnie, lubię kolorówkę, ale to kosmetyki pielęgnacyjne najczęściej kupuję :)

      Usuń
  11. Taki peeling by mi się przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Peeling medyczny? Hmm, nie słyszałam jeszcze o takim, ale patrząc na zdjęcia, to muszę przyznać, że robi wrażenie :) Od kiedy skończyłam 30 lat bardzo przykładam się do pielęgnacji, nie tylko skóry twarzy :) lubię kolorówkę, ale to nie to samo ...

    OdpowiedzUsuń
  13. Hmm, w sumie jak tak to czytam to stwierdzam, że nie jest ze mną tak źle;D wysypiam się (ostatnio nawet się przesypiam hehe), nie jaram fajek i się na słońcu, dbam o dietę w miarę. Trochę z piciem wody kiepsko, tu się muszę poprawić:) pielęgnacji jakiejś zaawansowanej nie stosuję, ale podstawowe minimum jest:) nie maluję się, jedynie podkład mineralny od święta, a kosmetyki tylko naturalne lub robione samodzielnie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym mogła cofnąć czas na pewno nie zaczęłabym się tak wcześnie malować, żałuję że nikt mi nie powiedział wtedy, że naprawdę jeszcze nie muszę. teraz widzę efekty tak wczesnego malowania się. Zazdroszczę, że Ty dobrze czujesz się bez makijażu :)

      Usuń
  14. Pielęgnacja jest u mnie na pierwszym miejscu. Wychodzę bowiem z założenia, że nawet najlepsze kosmetyki kolorowe nie będą wyglądały dobrze na źle pielęgnowanej skórze;) Choć oczywiście drobne grzeszki też się zdarzają, przede wszystkim za mało piję, do tego głownie herbatę, ale trudno mi się przekonać do wody;) Efekty tego peelingu medycznego zaskakujące:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zdecydowanie się zgadzam, że nawet najlepsza kolorówka nie będzie dobrze prezentować się na zaniedbanej skórze. Całkiem dobrze to widać, na przykładzie chociażby ust, gdzie każda sucha skórka może popsuć efekt, nawet najlepszej szminki :)

      Usuń
  15. Nie wyobrażam sobie zycia bez pielęgnacji skory :) Przydałby się tez taki zabieg, gorzej jest ze snem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie bym się przeszła na taki peeling :)

    OdpowiedzUsuń
  17. nie mam kontroli nad tym żeby się wysypiać :D powoli przyzwyczajam się do jakiej takiej pielęgnacji, ale długa droga przede mną :D z lenistwem ciężko wygrać :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Staram się dbać o swoją skórę i od zewnątzr i od wewnątrz. Ale zdarzają mi się też grzeszki urodowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja buzia teraz wróciła prawie do normy, więc póki co, daję jej spokój :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Temat postu ciekawy i potrzebny, osobiście dobieram odpowiednie kosmetyki do mojego typu skóry, staram się odpowiednio jeść i piję odpowiednia ilość wody dziennie, na szczęście nie mam problemu z żadnymi używkami ufff

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety mam z papierosami. Palę, choć zdecydowanie mniej niż kiedyś. Nie wypalam już paczki dziennie, ale np na imprezie nie potrafię omówić sobie papierosów.

      Usuń
  21. Chyba muszę w końcu zainwestować w krem z filtrem... :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślę, że gdy widzimy, że nasza skóra nagle wygląda gorzej, coś jej doskwiera to od czasu do czasu warto wybrać się do dermatologa. Ja jestem pod kontrolą bo mam łuszczycę i chodzę do mojej pani doktor co 3 miesiące. Zawsze zadaję jej masę pytań na różne tematy skórne. W końcu to specjalista. Polecam staram się dbać o skórę nie tylko po wierzchu ale i od środka, z wysypianiem się jest najgorzej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak, jeśli ktoś ma jakieś problemy skórne najlepiej wybrać się do specjalisty, powinien wskazań nam drogę leczenia. :)

      Usuń
  23. Na taki peeling medycznym to bym się wybrała, bo efekty bardzo mi się podobają :)
    A o skórę oczywiście staram się dbać, choć ostatnio i tak nie wygląda najlepiej przez jakieś wypryski :(

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam parę grzechów na sumieniu, ale staram się dbać o skórę jak mogę :) odpłaca mi za to ładnym wyglądem, udało mi się uspokoić stany chorobowe, więc jest dobrze ;) Mam jednak świadomość, że powinnam pić więcej wody.

    OdpowiedzUsuń
  25. Peelingi chemiczne to jedno z lepszych osiągnięć kosmetologii i medycyny :) Sama widzę po swojej cerze jak po mikrodermabrazji, kwasach czy też yellow peel zmienia się na lepsze :) Jeśli chodzi o zwykłą domową pielęgnacje to również staram się skórę właśnie tonizować i dbać o nią regularnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę czyli jesteś doświadczona w tym temacie. Fajnie wiedzieć, że takie zabiegi naprawdę przynoszą efekty :)

      Usuń
  26. Białego akurat nie mam. Kwestia gustu, wydał mi się niezbyt atrakcyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wydaje mi się, że nigdy nie można powiedzieć "już robię dość", bo zawsze można zrobić coś jeszcze. Moim największym grzechem przeciwko skórze jest unikanie filtrów. Mam taki typ karnacji, że nawet opalając się bez kremu nie poparzę się. Ale za kilka lat to wszystko się na mnie odbije.

    OdpowiedzUsuń