Jak dbać o skórę wokół oczu?

Cześć!

Bardzo mi miło, że tak wiele z was doceniło moją wczorajszą niecodzienną recenzję, w której powiało trochę baśnią i zapachniało magicznymi roślinami. Dziś będzie zdecydowanie bardziej poważnie, bo temat starzenia się skóry niestety dotyczy nas wszystkich. Oczywiście oprócz Krzysia Ibisza- pozdrawiam! :)



Jak dbać o skórę wokół oczu?

Możliwe, że wydaje Ci się, iż robisz już wiele dla swojej skóry pod oczami, bo przecież zmywasz makijaż i regularnie nakładasz krem. Okazuje się, że możesz zrobić dużo, dużo więcej żeby dłużej zachować młodość. Dziś opowiem Ci jak :)

A może wciąż uważasz że jesteś za młoda na krem pod oczy, bo nie tak dawno stuknęła Ci dwudziestka? W takim razie jesteś w błędzie. Lepiej przeczytaj ten post.

źródło: klik



1. Kremy pod Oczy

Błądząc w czeluściach internetu wiele razy spotkałam się z praktyką, gdzie dziewczyny stosowały te same kremy do twarzy i pod oczy. Nie jest to najlepszy pomysł! Kremy pod oczy różnią się od kremów do twarzy tym, że statystycznie zawierają dużo mniejsze ilości substancji zapachowych oraz konserwantów. Dlatego nie podrażniają bardzo delikatnej skóry wokół oka. 

A kiedy zacząć używać kremów pod oczy? Kiedy zmienić na silniejsze? Kiedy wprowadzić przewizmarszczkowe?


Niektórzy pewnie mocno się zdziwią ale kremy pod oczy warto nakładać już w okolicach 20 tego roku życia. Tak moje drogie :) Jeśli odpowiednio wcześnie zaczniemy już między 20- tym a 25-tym rokiem życia w ten sposób dbać o skórę, zaowocuje to opóźnionym starzeniem się skóry w przyszłości

Między 20- tym a 30- tym rokiem życia powinno wybierać się kremy o działaniu głęboko nawilżającym. Bogate w witaminę A i E kosmetyki pomogą utrzymać właściwe napięcie i nawilżenie naskórka.

Po 30- tym roku życia powinno wybierać się kremy o działaniu nawilżającym, odżywczym i przeciwzmarszczkowym, by zapobiec pogłębianiu istniejących już delikatnych zmarszczek.

Po 40- tym roku życia zastosujmy preparaty o intensywniejszym działaniu przeciwzmarszczkowym, napinającym, ale nadal nawilżającym. Skład takich kremów zawiera substancje aktywne i wzbogacony jest dodatkowo o składniki odbudowujące (kwas hialuronowy, ceramidy).

Mając na uwadze takie wskazówki każda z nas powinna sama indywidualnie podejść do potrzeb swojej skóry.



źródło: klik

 2. Demakijaż.

 Oczyszczanie skóry zawsze należy przeprowadzić za pomocą preparatów do tego przeznaczonych na przykład: mleczek do demakijażu, płynów micelarnych, płatków nasączonych żelem do tych celów itp.  Błędem jest zmywanie zabrudzeń czy makijażu wodą ze zwykłym mydłem. Takie praktyki mogą prowadzić do wysuszenia i napięcia skóry, a sucha skóra to przyspieszone tempo pojawiania się zmarszczek.
Równie ważne jest delikatne traktowanie skóry podczas takiego zabiegu.
Demakijaż spełnia również inną funkcję. Przygotowuje skórę do przyjęcia tak ważnych dla nas przecież kremów.



źródło: klik

3. Masaż 

Mogę się założyć, że o masażu skóry wokół oczu nie wszystkie słyszałyście, prawda? Ale właściwie czy jest to konieczne? Oczywiście, że nie jest. Ale jeśli chcecie dłużej zachować młodość niż wasze koleżanki to jak najbardziej jest to wskazane ;) Coś czuję, że was skusiłam.

Odpowiednie masowanie skóry:
- poprawia krążenie krwi więc staje się ona bardziej jędrna,
- wzmaga wchłanianie kosmetyków użytych podczas masażu, 
- zapobiega powstawaniu zmarszczek mimicznych,
- poprawia koloryt skóry,
-  przynosi uczucie relaksu. 

Czym masować, które miejsca i jak?
Do masażu okolicy oczu możesz użyć swojego kremu przeznaczonego do pielęgnacji skóry wokół oczu. Masaż zaczynamy od wewnętrznej strony łuku brwiowego, idziemy wzdłuż brwi i potem w dół aż do dolnej powieki aż do wewnętrznego kącika oka. W tę samą stronę masuj okolicę oczu także poniżej łuku brwiowego.

Wszędzie czytam że należy stosować delikatne koliste ruchy, ale sama sprzedam wam, że ja bardzo lubię wykonywać ruchy palcami jakbym coś wklepywała. Takie leciutkie uciskanie po kole :)

 


4. Łatwe i Szybkie Sposoby na Zmarszczki & Cienie & Obrzęki.

Na Zmarszczki

Nie wiele osób wie, ale sok z arbuza wykazuje silne właściwości przeciwzmarszkowe. Tak samo sprawa ma się olejem migdałowym. Moją propozycją jest mieszanka tych dwóch składników i fundowanie skórze pod oczami takiego zabiegu. Oczywiście w zależności od wieku i potrzeb myślę, że każdy powinien indywidualnie dobrać sobie odpowiednią częstotliwość.

Złota Zasada : Zmarszczkom należy zapobiegać zanim się pojawią! Tych, które ją już są prawdopodobnie nigdy się nie pozbędziesz! (na pewno nie naturalnie)

 Na Cienie Pod Oczami oraz Opuchliznę

Moje propozycje na szybko to:  

1.Starte ziemniaki - Mają działanie rozjaśniające więc świetnie sprawdzą się na sińce pod oczami. 
2.Czarna Herbata. - Robimy herbatę ekspresową, lepiej żeby nie była aromatyzowana, po czym wkładamy do lodówki żeby ostygła. Później w chłodnej herbacie maczamy waciki Nasączone płatki kładziemy na zamknięte powieki. Taki zimny okład poprawi krążenie krwi, zmęczone oczy zrelaksują się, cera nabierze koloru a cienie będą mniej widoczne.
3. Ogórki - Najlepsze są takie prostu z lodówki. Plastry ogórka kładziemy na powieki. Zlikwidują obrzęki, opuchnięcia i cienie pod oczami.
4. Kostki lodu - Dobrą metodą jest zawinięcie ich w bawełnianą szmatkę. Świetnie działają na wszelkie obrzęki. 



 Pamiętaj też:

Należy pamiętać, że na stan naszej skóry wpływa nie tylko pielęgnacja, ale i odpowiednia dieta czy styl życia. Można wspierać się również przeróżnymi zabiegami w salonach kosmetycznych. Aczkolwiek w swoim poście chciałam skupić się na rozpieszczaniu skóry w formie dostępnej dla każdego, niezależnie od trybu życia czy zawartości portfela. :) 






Ps. To teraz przyznajcie się jak to u was wygląda. Rozpieszczacie czy zapominacie? :)
Ja przyznam się wam, że ostatnio dbam coraz bardziej, ale wiem, że mogłabym dawać skórze więcej i chyba zacznę, np właśnie od oleju migdałowego :)


Pozdrawiam!
 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Moi Drodzy od dziś wpisując kod ARCYJOKO przy podsumowaniu koszyka. Macie aż 30% rabatu na zakupy w sklepie internetowym Skarby Syberii. http://skarbysyberii.pl/pl/

http://skarbysyberii.pl/pl/



*rabat obowiązuje na kosmetyki nie objęte przeceną.


Pisząc dzisiejszy  artykuł wspomagałam się następującymi źródłami:
3. polki

70 komentarzy:

  1. Świetny post, na pewno się przyda niejednej dziewczynie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no właśnie..nie zmywać wodą z mydłem..a mądra Mery jazda! Dove 0,5kg piany na ręce i heja banana po gałach:D dobrze,że odkryłam micele:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no dobrze, każdy całe życie się uczy :)

      Usuń
  3. Dobre wskazówki, nie często się o tym pamięta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wychodzi na to, że muszę się bardziej przyłożyć do pielęgnacji skóry wokół oczu. Mi najbardziej szkodzi chyba nie wysypianie się.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też myślałam, żeby o tym napisać, bo ogrom kobiet olewa sprawę myśląc, że mają jeszcze czas na to. Ja jeszcze 20 lat nie mam, ale już odrobinę coś tam robię. Trochę właśnie masażu jakiegoś, wklepię olej arganowy albo maść ochronną z witaminą A i widzę fajną poprawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że nie wiele kobiet przykłada do tego wagę. Myślą, że skoro nic jeszcze nie widać to się nie starzeją. No cóż potem będą mieć psikusa.
      Świetnie, że już tak o siebie dbasz. Ja zaczęłam tak na poważnie i regularnie w okolicach chyba 23 lat i żałuję ze tak późno :)

      Usuń
  6. Zaczynam masaże tej okolicy :D Są bardzo relaksujące :) Fajnie, że napisałaś o tym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama byłam zachwycona, to naprawdę relaksuje :)

      Usuń
  7. Świetne wskazówki! Mam hopla na punkcie pielęgnacji skóry pod oczami, więc trafiłaś w mój gust :) Muszę częściej robić okłady, te z arbuza wydają się być świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to cieszę się. Ja właśnie czekam aż arbuzów będzie więcej i będą dojrzałe. Na pewno będę korzystać z soków :)

      Usuń
  8. Niby się wie, ale w praktyce różnie bywa :) Ale coraz bardziej się przykładam do tej lepszej pielęgnacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bym jeszcze dopisała do demakijażu, żeby nie pocierać oczu we wszystkie strony podczas zmywania, bo możemy się nabawić zmarszczek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra uwaga, już zaktualizowałam i dopisałam, że ze skórą podczas demakijażu trzeba obchodzić się delikatnie :)

      Usuń
  10. Dużo przydatnych informacji! Nie wiedziałam np o tym arbuzie czy oleju migdałowym. A sama czasami zmywam makijaż żelem do twarzy, zmywa się cały, nie zauważyłam w tym nic strasznego i zmywam tak cały czas :P Wiele kremów powoduje u mnie łzawienie oczu, dlatego stosuję zwykłą Niveę :P A co do masażu, to chyba muszę zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dlatego Ci łzawią oczy bo są podrażnione,a skóra wysuszona przez ten żel? Haha, nie no tak poważnie to nie wiem. A próbowałaś kremów pod oczy do skóry wrażliwej? :) Powinny dać radę :)

      Usuń
  11. Dużo ciekawych rzeczy się dowiedziałam :) I muszę chyba zmienić swój sposób pielęgnacji skóry wokół oczu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę wypróbować ziemniory na moje cienie. Może one w końcu je jakoś poskromią! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja raczej z tych zapominalskich :( Mam z Ziajki krem-żel ;p pod oczy ze świetlikiem i staram się go używać systematycznie, ale mi nie wychodzi ;p Na pewno wykonuję codziennie dokładny demakijaż, ale nie wiele wykraczam poza to ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się już nauczyłam systematyczności w pielęgnacji twarzy :) Ale na początku też było trudno :D

      Usuń
  14. Przyznam, że na skórę wokół oczu nie zwracam aż tak dużej uwagi, dlatego do kilku z tych rad muszę się zastosować ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę to dokładnie przeczytać, a nie mam teraz czasu! Jutro tu wracam kochana! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. na moje cienie pod oczami nic nie pomaga : c a krem stosuję by być przyzywczajona do nich : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj z tym masażem, ładnie poprawia koloryt :)

      Usuń
  17. ojej, tyle porad jak dbać o skórę wokół oczu, a ja tylko smaruję kremem i w dodatku pod oczy nie kładę lekkiego korektora, a ciężki podkład :O
    muszę zmienić swoje przyzwyczajenia, ale to powolutku, małe kroczki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też niestety pod oczami mam zawsze pełny makijaż od podkłady po korektory i pudry. No ale tego obstawiam, że już nie zmienię. :D

      Usuń
  18. Kochana po Twoim poście wstałam z zagrzanego łóżka po krem pod oczy i właśnie sobie go zaaplikowałam, bo nałożyłam po demakijazu tylko krem na twarz, a o specjalnym pod oczy zapomniałam. Masz zupełną rację z tym, że zmarszczkom należy zapobiegać, bo jak się już pojawią to zostają z nami na życie całe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha dobrze wiedzieć, że kogoś to ruszyło. Ale taka prawda, dobrze zdawać sobie sprawę z tego że to, ze zmarszczek nie widać, to nie znaczy że już nie powstają. Niestety trzeba zapobiegać, potem będziemy sobie wdzięczne :)

      Usuń
  19. Przyznam szczerzę, że faktycznie o tym makijaży nie słyszałam ale z całą pewnością wypróbuję !

    OdpowiedzUsuń
  20. ja, mimo 21 latek, używam już kremiku pod oczy ;)
    i widzę, że dobrze go dobrałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. na cienie i opuchliznę wokół oczu często wyciągam z lodówki zimny krem który trzymam w lodówce i przykładam pod oczy :) przynajmniej się szybciej rano obudzę hehe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O całkiem fajny patent, nie pomyślałam o tym, a rzeczywiście to ma sens :)

      Usuń
  22. przydatne informacje. a ja myję twarz wodą z mydłem, tylko nie takim zwykłym a czarnym:) warto może dodać,że niektóre mydła jak np. Savon Noir czy Aleppo bardzo dobrze działają na skórę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm w sumie dobra uwaga. :) Aczkolwiek musiałabym chyba napisać osobną notkę o tych mydłach :D Edytowałam post i napisałam po prostu że nie powinno się używać ZWYKŁYCH mydeł. O :)

      Usuń
  23. Hey,
    You have a great blog, would you like to follow each other !
    Keep in touch
    www.beingbeautifulandpretty.com

    OdpowiedzUsuń
  24. mi się zmarchy mimiczne zaczęły już przed 20-stką robić, ale zaopatrzyłam się w krem i zadziałałam, do tej pory ich nie mam (wiem już jednak gdzie się pojawią w przyszłości). Też używając kremu pod oczy lekko wklepuję go palcami ;]
    Jeśli chodzi o demakijaż to staram się jak najmniej trzeć skórę wokół oczu, żeby jej niepotrzebnie nie naciągać i nie używam płatków kosmetycznych tylko bezpośrednio na twarz nakładam mleczko i operuję wyłącznie palcami. Po demakijażu na całą twarz, w tym na okolice oczu, nakładam olejek (jest w nim również olejek migdałowy), w dni bez makijażu używam na wieczór tłustszego kremu i nawilżającego kremu pod oczy. Póki co DZIAŁA ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj no to rewelacja, że tak już dbasz o swoją skórę, widać, że masz dużą świadomość pielęgnacji i tego że tak naprawdę robisz to dla siebie:) Brawo :)

      Usuń
  25. Bardzo ciekawa i przydatna notka :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Post bardzo przydatny aż się przeraziłam ile rzeczy robię źle albo w ogóle nie robię ;) będe musiała to zmienic

    OdpowiedzUsuń
  27. Rewelacyjny post!:) od jakiegoś czasu mam bzika na punkcie pielęgnacji oczu, bo niestety po 20 roku życia zaczynają zanikać włókna kolagenowe i zaczynają pojawiać się pierwsze zmarszczki:D dbam o swoją skórę pod oczami jak tylko mogę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz też mam bzika właśnie bo niestety widzę po sobie pierwsze oznaki starzenia się skóry, nie chcę to opóźnić jak najbardziej :)
      Cieszę się, że trafiłam z tym postem :D

      Usuń
  28. Ja ostatnio używam pod oczy olejek z pestek śliwki i jestem z niego zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajny post, krótko i na temat chociaż nie do końca wierzę w te wszystkie rzeczy.
    Ja wyrobiłam sobie nawyk i mogę niczego na twarz nie nałożyć, ale bez kremu do oczu się nie obejdzie. Zanim nałożę korektor etc. to nakładam krem, jest to wg mnie też dobry sposób na ''zaspane'' oko po przebudzeniu, skóra wraca na swoje miejsce i od razu się lepiej patrzy :))

    Przydałby się teraz post z przeglądem kremów, które Ty używałaś lub które mogłabyś polecić bazując na opiniach innych.

    Pozdrawiam słodko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie chciałam, żeby post był w miarę zwięzły i przyjemny w odbiorze nie chciałam tu nikogo zanudzać tłumaczeniem biochemicznych zależności :D
      Z tymi kremami całkiem ciekawy pomysł, ale czuję, że potrzebuję jeszcze czasu żeby ich trochę więcej przetestować. Póki co gdyby ktoś był zainteresowany zawsze zapraszam do zakładki Recenzje, tam jest parę o kremach :)

      Usuń
  30. No cóż.. zapominam, ale trzeba się w końcu za siebie wziąć :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Haha Ibisz :D </3
    Zgadzam się w większości z tym co napisałaś,ale osobiście dodałabym od siebie,że stosowanie kremu przeciwzmarszczkowego powinno być bardziej indywidualne a nie konkretnie po 30stym roku życia bo dajmy na to,że jest jakaś dziewczyna która cały czas chodzi na solarkę i w wieku lat np 20stu ma już zmarszczki to powinna już kupić taki krem :D A co do zabiegów u kosmetyczki to ja polecam mikrodermabrazję ^^ Fajnie spłyca zmarszczki mimiczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie to jest kwestia indywidualna i tu masz rację, dlatego napisałam tam zdanie o tym że każdy powinien mieć na uwadze wskazówki ale tak naprawdę dobrać je pod siebie :) Stwierdziłam że nie będę o takich wyborach się bardziej rozpisywać bo to bym musiała kolejny post napisac :D

      A Krzysiu musiał się znaleźć :)

      Usuń
  32. Nie robię nic prócz demakijażu i wklepywnia kremu do tego przeznaczonego - ale też nie codziennie bo zdarza mi się o nim zapomnieć;D

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja jeszcze używam pod oczy tego samego kremu co do twarzy, ale zwykle właśnie wklepuję i robię taki lekki masaż. No ale w końcu muszę się skusić na specjalny pod oczy ;p

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja używam te z Floslek :) Na razie wystarczają.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja mam 22 lata i mam pod oczami zmarszczki, ale podejrzewam że robią się one ze śmiania ponieważ jak się uśmiecham właśnie w tych miejscach skóra się marszczy :D

    OdpowiedzUsuń
  36. ja na szczęście większość zasad stosuję :) nie odważyłabym się chyba na zmywanie oczu mydłem ;) co do ogórka i herbaty to bardzo lubię takie okłady ♥

    OdpowiedzUsuń
  37. A ja cichutko się przyznam, że o skóre pod oczami nie dbam praktycznie wcale, no oczywiście oprócz najważniejszego czyli stylu życia :D Może chociaż on ma jakiś tam malutki pozytywny wpływ :P

    OdpowiedzUsuń
  38. Chyba wypróbuje tą metodę z ziemniakami. Może jeszcze zmarszczek nie mam, ale cienie i opuchnięte oczy to dla mnie codzienność, niestety. :(

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja od kilku lat aplikuję nawilżające kremy pod oczy. Kilka m-cy dowiedziałam się jak prawidłowo je nakładać i teraz robię to prawie codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  40. ja swoje okolice oczu bardzo rozpieszczam :D
    Uwielbiam miziać się kremami i robić masaż :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja zaczęłam używać kremu pod oczy od 22 roku życia, ale pomimo właściwej aplikacji wiele kremów lubi mnie uczulić i muszę stawiać na te kremy, które się u mnie sprawdzają i nie kombinować :)

    OdpowiedzUsuń
  42. pielęgnacja okolic oczu jest dla mnie ważna, skóra w tym miejscu jest delikatna cienka i potrzebuje właściwej opieki, jeśli źle o nią dbamy szybko się starzeje i traci jędrność.

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetny post. Część rzeczy wiedziałam, a część była dla mnie nowością :) Ja opuchnięte oczy łagodzę zimną łyżką (odwróconą wypukłością w stronę powieki) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba. Łyżka to też niezły pomysł :)

      Usuń
  44. leniuszek ze mnie, nic nie robię..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż mogę powiedzieć, nie wróżę Ci najlepiej :D

      Usuń
  45. ja z demakijażem nie mam problemu,bo na co dzień używam sztucznych rzęs.. nic innego nie robię,ale zawsze coś nie ? :D. a co do opuchlizn i sińców.. gdy się pojawiają, to może oznaczać,że mamy za mało wody w organizmie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nawet daję 90 % że chodzi o sól w organizmie, ale jak pisałam nie chciałam skupiać się w poście na diecie czy stylu życia. :)

      Usuń
  46. wypróbuję te sposoby na opuchliznę :)

    OdpowiedzUsuń