Jak skutecznie walczyć z cellulitem.

Cześć!


Pomarańczowa skórka wcale nie brzmi jakoś szczególnie groźnie. Jednak jest tylko ładniejszym określeniem stanu, który spędza sen z powiek kobietom i tym szczupłym i tym, które mają więcej do kochania. Cellulit a dokładniej lipodystorfia jest coraz częściej spotykanym zjawiskiem. Zimą wydaje się, że problem jest uśpiony, ale trzeba pamiętać, że wkrótce nadejdzie i lato. Cellulit może stać się wtedy źródłem kompleksów i dyskomfortu. Może warto wcześniej stawić mu czoła i obmyślić najlepszą strategię? :)





Jak walczyć z cellulitem?

Sposobów jest kilka, warto przemyśleć je wszystkie aby obmyślić najlepszy plan działania.



1. Odpowiednia Pielęgnacja

Firmy kosmetyczne zasypują nas kosmetykami o działaniu antycellulitowym. Moi stali czytelnicy wiedzą, że szerzę teorię, żeby nie ufać wszystkim sloganom reklamowym robiącym nam pranie mózgu. Proponuję zamiast tego zdać się na swój rozum i poszukać w składzie odpowiednich wspomagaczy. Składniki, które mogą pomóc nam w walce z pomarańczową skórką to na przykład: kofeina, algi morskie, L-karnityna, wyciąg z bluszczu, wyciąg z miłorzębu japońskiego, ekstrakt z głogu, rozmaryn, biała oraz zielona herbata, mangan, nostrzyk, fescyna, lukrecja, wyciąg z bzu, pomarańcza, kwiat kasztanowca, glinki naturalne.


źródło:klik




2. Odpowiednia Dieta

Właściwie jako dietetyk mogłabym wam napisać wiele o zasadach zdrowego żywienia. Człowiek odżywiający się po prostu zdrowo i dbający o zbilansowaną dietę uniknąłby na prawdę wielu zdrowotnych problemów. Poprawiłby się też ogólny stan organizmu człowieka oraz wygląd zewnętrzny. Natomiast taką dietę najlepiej ustalać indywidualnie więc nie podam wam żadnej cudownej recepty. Skupię się natomiast na ogólnikach. :) Generalnie w walce z cellulitem należy: 

Ograniczyć takie produkty jak: sól, tłuste potrawy, ostre przyprawy, słodycze, fast foody, kawę, alkohol.
Włączyć do swojej diety jak najwięcej takich produktów jak : zawierające potas, ziemniaki, sałata, pomidory, brokuły, buraki,  chude mięsa, chude sery, ryby, minimum dwa litry wody dziennie, seler, pietruszka, owoce sezonowe, kurkuma, zielona herbata. soki warzywne, warzywa i owoce obfitujące w witaminę C.

Pamiętajcie, równie ważne co jecie jest to, jak przygotowujecie posiłek. Jakie techniki kulinarne stosujecie i w jaki sposób. W zdrowej diecie ważne jest aby unikać smażenia. Zamiast tego posiłki możemy podać przygotowane w piekarniku, z grilla, na parze czy chociażby ugotowane. Oczywiście warto wspomnieć, że najlepiej jadać małe posiłki w mniejszych porcjach. Na przykład 5-6 dziennie o stałych porach.

 
źródło:klik




3. Zabiegi Profesjonalne

Warto również w miarę możliwości systematycznie wspomagać swoją walkę profesjonalnymi zabiegami. Skóra na pewno będzie wdzięczna za tak wielką dawkę wsparcia, a wy widząc coraz lepsze wyniki będziecie bardziej zmotywowane do dalszych domowych zmagań. Ciekawą opcją jest na przykład usuwanie cellulitu laserem. Jest to metoda, którą można nawet "dostosować" do zawartości swojego portfela ponieważ jeden zabieg można przeprowadzić już kosztem 100 zł :) Oczywiście dobór lasera i jego stopnia to sprawa indywidualna. Zdjęcia przed i po możecie obejrzeć na przykład TUTAJ

4. Aktywność Fizyczna

Nasz organizm został stworzony do aktywności fizycznej i zwyczajnie bez odpowiedniej jej dawki cierpi. Nie od dziś wiadomo, że w większości osoby uprawiające sport cieszą się lepszym zdrowiem oraz młodszym wyglądem przez wiele lat. Analogicznie więc w walce z cellulitem powinniśmy wspomóc się właśnie aktywnością fizyczną. Ogólnie jeśli mamy cellulit na nogach najpopularniejsze ćwiczenia to przysiady oraz wymachiwanie nogami w przód czy w tył. Jeśli wróg dopadł nasz brzuch to często poleca się brzuszki oraz nożyce czy nawet hula hop :). Poniżej wklejam ciekawe według mnie ćwiczenia, skierowane właśnie na pomarańczową skórkę.


źródło:klik


5. Domowe Sposoby

Tak naprawdę domowych sposobów jest mnóstwo, ale postanowiłam się skupić na tych które są dosyć łatwe oraz przyjemne. Po pierwsze peeling z kawy. W wykonaniu jest banalny, wystarczy kawa, oliwa z oliwek, trochę cukru i gotowe :) Aczkolwiek przepis można modyfikować po swojemu. Po drugie prysznic ze zmianą temperatur. Dobrym sposobem na poprawienie elastyczności naczyń krwionośnych będzie polewanie skóry na przemian zimną oraz gorącą wodą. Kolejnym sposobem jest masaż. Jest to jedna z przyjemniejszych form walki z cellulitem zwłaszcza jeśli możemy zaangażować tu ukochaną osobę. Pamiętajcie jednak że taki masaż zawsze wykonujemy od dołu do góry (od kostek w górę).


źródło: klik





Na walkę z cellulitem powinno się składać wiele aspektów. Jednak pamiętajmy, że jesteśmy tylko ludźmi a nie robotami, które da się zaprogramować. Niektórzy z nas będą mieć duży problem z utrzymaniem diety, inni z codzienną aktywnością fizyczną.Ważne jest aby na samym początku walki z cellulitem przemyśleć jak czerpać z wyżej podanych przeze mnie sposobów. Zastanowić się co tak naprawdę jesteśmy w stanie "wziąć na klatę" i robić to systematycznie. Bo właśnie tylko sytematyczność oraz regularność jest kluczem do sukcesu. Każdy kto chce pokonać wroga jakim jest cellulit powinien przemyśleć podane przeze mnie sposoby walki i stworzyć najlepszą dla siebie kombinację.




Czy wypowiecie walkę cellulitowi? :)
Trzymam kciuki za waszą strategię .




Pozdrawiam





  

37 komentarzy:

  1. Na szczęście nie mam celluitu, chociaż to mnie ominęło i mam nadzieję, że tak zostanie. Moja siostra miała już w b młodym wieku i np same kremy niewiele pomagały, ale pomogły jej intensywne ćwiczenia i zdrowa dieta. Jest ogromna różnica.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomagająco oczywiście kremy i rękawica Kessa:)

      Usuń
    2. Ja nigdy nie miałam i właśnie dostrzegłam jego początki. No i teraz się zacznie, muszę zwalczyć dziada. :]

      Usuń
  2. mi cellulit jakoś nie przeszkadza :P

    OdpowiedzUsuń
  3. ja niestety zmagam się z tym problemem, jednak jst jakoś coraz mniej widoczny, zabiegi pielęgnacyjne wykonywane w domu chyba mu nie służą :D jak mi przykro :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jakoś strasznie nie przejmuje się cellulitem :D
    zresztą co tam cellulit! Oglądałaś wczorajszego voice? :D Wiem że zamęczam Cię tym tematem - ale to już przed ostatni raz :D (chlip! :()
    Nie wiem jak Ty ale ja jestem w niebie :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem okropna ale opuściłam kolejny odcinek!!! Aaaaa. Ostatnio jak jestem w domu w ogóle nie mam czasu. Ciągle muszę gdzieś wyjść i coś załatwić. Ale teraz muszę wyczaić czas, może w czwartek i obejrzeć dwa zaległe odcinki .

      Usuń
    2. Koniecznie! :D Bo emocje byłyyy szczególnie ostatnio hahah xd ale już nic więcej nie mówię zeby nie popsuć Ci oglądania :) sama nie chce nic w sobotę wiedzieć żeby mieć emocje jak będę w niedziele oglądać :D

      Usuń
  5. eh niestety mnie ćwiczenia, smarowanie różnymi specyfikami, peelingi itp nie pomagają :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio własnie widziałam film na ten temat u jednej z youtuberek , i ona sama je zwalcza taką szczoteczką z drewnianymi dołeczkami , i robi to regularnie i bardzo pomaga ,ale fajnie że dodałaś to u Siebie : ) Na pewno nie jednej z nas się to przyda : )

    http://spelniaj-twoje-marzenia.blogspot.com/

    Pozdrawiam : *

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznaję, że może mniej zajadle ale walczę. Trochę smaruję, trochę masuję i uważam co jem. Nie mam znacznego cellulitu, ale jednak :0

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie dzisiaj o balsamie na cellulit :D Ale się zgrałyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też walczę z cellulitem, obrałam sobie za cel, że do wakacji pozbędę się tego problemu :) Ćwiczę przysiady, masuję ciało szczotką z Rossmanna i peelinguję kawą, skóra jest zauważalnie gładsza i bardziej jędrna- obym nie odpuściła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie odpuścisz, to do wakacji na pewno będą efekty :)

      Usuń
  10. Wypowiedziałam i ją wygrałam ;) mi i tak nie przeszkadza ale cieszę się, że jest go mniej ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi pomogły treningi na pośladki z Chodakowską i gąbka z lufy.
    Po miesiącu pupa jak u niemowlaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja odkryłam zbawienne działanie na moją pomarańczowa pupę!! Piję od jakiegoś czasu prawie 2,5 litra dziennie wody i widzę jak ładnie wygładza mi się pupa !!!

    OdpowiedzUsuń
  13. ja kocham preparaty antycellulitwe, może nie zwalczają jakoś spektakularnie ale na pewno poprawiają wygląd skory :) do tego dieta i ćwiczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na szczęscie też nie mam cellulitu! Ale fajnie jest poczytać i dowiedzieć się jak ewentualnie działać gdy takowy się pojawi!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęściara, ja do tej pory też nie miałam, ale widzę jego zalążki i czas działać :)

      Usuń
  15. Bardzo fajny wpis, przypomnialas mi o peelingu z kawy :) Zbieram sie wlasnie do tej walki i cos zebrac sie nie moge ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rozpoczynam aktywniejsze życie i smarowanie balsamami, peelingi. A prysznic ze zmienną temperaturą też lubię ^.^

    OdpowiedzUsuń
  17. Póki co akceptuję swój cellulit, bo nie jest tak strasznie widoczny :D

    OdpowiedzUsuń
  18. wszystko czego nie lubię: zdrowa dieta, ćwiczenia hahahaha no cóż celluit to moja skórka : p nie oddam! : p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie martw się ja też nie lubię, :]
      Ale staram się :D

      Usuń
  19. Mam celulit, ale na szczescie widoczny tylko po zmarszczeniu skory, w nazwijmy to, normalnych warunkach nie jest on widoczny, ale szczerze to tez nie robie nic zeby sie go pozbyc...

    OdpowiedzUsuń
  20. jak ćwiczyłam, przestał być tak widoczny. przyszedł leń i masz babo cellulit znów tak widoczny :/

    OdpowiedzUsuń
  21. Och, to coś dla mnie! Ja od miesiąca chodzę na siłownię i smaruję swoje dupsko kremami antycellulitowymi :P Może do wakacji dam radę trochę je ujędrnić haha :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja ćwiczę i mam nadzieję że do wakacji się go pozbędę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wydarzyła się rzecz straszna - nie będę miała jak oglądać raczej finału the voice! :( Bo ide na 18nastke :D Nadrobię w niedziele - ale to nie to samo :D Bo od razu bym chciała wiedzieć kto wygra :D ale z rana obejrzę zaraz bo dłużej pewnie nie wytrzymam :D Bo nie chcę wiedzieć co kto miał bez oglądania - emocje muszą być! :D także TAK :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To u mnie tą straszną rzeczą jest że nie widziałam dwóch ostatnich odcinków. AAaaaa Nie wiem jak ja śmiałam, ale kurcze nie miałam czasu. W czwartek mam plany nadrobić.
      Powiem Ci że jak się ogląda na necie to też są emocje, nie jest źle, tylko nie możesz wchodzić na internety bo będą trąbić kto wygrał. Więc lepiej najpierw obejrzyj finał a potem przegląd neta :D

      Usuń
    2. Wiem wiem tak planuję właśnie :) Nie wiem czy tam nie będą oglądać chciały bo 2 dziewczyny też lubią voice ale nie tak jak ja :D także wolę już sama w niedzielę :D
      Bo ostatnio się poryczałam hahah ;D ale ciii :D Wstyd xd

      Usuń
  24. Moim sposobem na walkę z cellulitem jest... Nie przejmowanie się nim ;) Ten problem mnie nigdy nie dotyczył, aż rozpoczęłam leczenie hormonalne, którego z przyczyn zdrowotnych przerwać nie mogę. No trudno...

    OdpowiedzUsuń
  25. dobrze, że jeszcze nie muszę z nim tak bardzo walczyć :)

    ________________________________________
    Nowości na grudzień.,czyli to co powinniśmy mieć w szafie !
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  26. Chyba nikt nie lubi tego okropnego cellulitu. :D No właśnie przede wszystkim ćwiczenia (czego tak bardzo nie chce się robić haha) i pielęgnacja. :D

    OdpowiedzUsuń